Blog

Batoniki amarantusowo-bananowe


Alicja | Wrzesień 5, 2017 12:51 pm |

Batoniki mogą być zdrową przekąską zarówno dla osób uprawiających sport jak i osób, które potrzebują dawki dobrej energii podczas pracy za biurkiem. Można je śmiało dać dzieciom do szkoły.

 

Składniki (na blaszkę o wym. 21 x 32)

 

Banany dojrzałe 6 szt.

Amarantus espandowany 150g (1 op.)

Otręby owsiane 2 płaskie łyżki

Żurawina suszona słodzona bio 80g (2 garście)

Migdały blanszowane 30g (1 garść)

Mieszanka orzechów 80g (2 garście)

Kakao niskotłuszczowe 10g (1 łyżka)

Sok z cytryny 3 łyżki

Sól szczypta

 

Sposób przygotowania

Banany zmiksuj na gładką masę.  Dodaj sok z cytryny, kakao, szczyptę soli i wymieszaj.  Orzechy i migdały rozdrobnij na mniejsze kawałki. Do masy bananowej dodaj amarantus ekspandowany, orzechy i otręby. Wymieszaj. Na blaszce rozłóż papier do pieczenia. Wyłóż dość cienką warstwę wymieszanej masy. Zawiń papier na brzegach, żeby ciasto nie wysychało na brzegach. Piec w temperaturze 170 st. przez 20 minut. Krój po wystygnięciu. Batoniki można przechowywać w lodówce przez ok. 4-5 dni.