Blog

Kasza jaglana z goji, morwą i nerkowcami


Alicja | Luty 16, 2018 8:59 am | , , , , ,

Jaglanka w wersji „egzotycznej” to propozycja na pożywne śniadanie. Szybka w przygotowaniu, sycąca i smaczna. Wystarczy ugotować kaszę jaglaną, dorzucić pokrojoną pomarańczę, trochę orzechów, suszonych owoców i co tam masz pod ręką –  może być siemię lniane, chia. Po takim śniadaniu będziesz mieć energię i power do pracy 😉 Pamiętaj! Zdrowe i pożywne śniadanie to klucz do dobrego samopoczucia w ciągu dnia.

 

Składniki (na 2 porcje)

 

1 porcja ma ok. 420 kcal

 

Kasza jaglana – 90 g (ok. 7 łyżek)

Pomarańcza – pół sztuki

Sok z wyciśniętej pomarańczy – 100 ml

Orzechy nerkowca – 1 łyżka

Migdały – 2 łyżki

Jagody goji – 2 łyżki

Morwa biała – 1 łyżka

Nasiona chia – 1 łyżeczka

Goździki – 3 szt.

Kurkuma – 2 x szczypta

Sól – szczypta

Masło klarowane – 0,5 łyżeczki

 

 

Sposób przygotowania

 

Ugotuj kaszę jaglaną. Aby pozbyć się gorzkiego posmaku kaszy najpierw wrzuć ją na wrzątek i gotuj ok 1,5 min. Odlej wodę i przepłucz kaszę na sitku pod bieżącą wodą. Następnie zalej ją wrzątkiem w proporcji 1:2. Dodaj niewielką ilość jakiegoś tłuszczu np. masła klarowanego i przyprawy (goździki, kurkumę, sól). Nie mieszaj kaszy podczas gotowania. Gotuj na małym ogniu, pod przykryciem, do momentu aż kasza wchłonie całą wodę (ok. 12-15 min.).

Pomarańczę umyj, obierz ze skórki. Pół pomarańczy pokrój na mniejsze kawałki. Z drugiej części wyciśnij sok. Dorzuć do miseczki z kaszą jaglaną. Przygotuj pozostałe składniki, które chcesz dodać, np. orzechy, migdały, suszone jagody goji, suszoną morwę białą, nasiona chia, itp. Połącz składniki i delektuj się smacznym śniadaniem 🙂 Na zdrowie!