Blog

Placuszki dyniowe ze śliwką


Alicja | Październik 2, 2017 10:04 am |

Pyszne placuszki, które dodadzą Ci energii. Możesz je wziąć ze sobą do pracy, do szkoły lub na spacer. Wystarczy, że masz pojemnik do żywności. Dobrze smakują zarówno na ciepło jak i na zimno. Są źródłem β- karotenu, błonnika, składników mineralnych (m.in. potasu, magnezu, wapnia, cynku), witamin z gr. B.

 

Składniki (ok. 12 placuszków)

Dynia (użyłam tej: zielona/prowansalska dynia muszkatołowa) 300g

Jogurt naturalny 4 łyżki

Jabłko pół sztuki

Mąka orkiszowa typ 750 4 łyżki (możesz dodać trochę pełnoziarnistej)

Jajo kurze 1 szt.

Mąka amarantusowa 2 łyżki

Otręby owsiane 1 łyżka

Sok z cytryny 4 łyżki

Cynamon mielony 1/2 łyżeczki

Imbir mielony 2x szczypta

kurkuma 2 x szczypta

sól szczypta

Olej rzepakowy 2 łyżki

Śliwki węgierki 5 szt.

woda

 

Sposób przygotowania

  • Dynię obierz i razem z jabłkiem zetrzyj na tarce o grubszych oczkach lub w malakserze.
  • Utrzep jajko.
  • Dodaj mąkę, jogurt i przyprawy. W razie potrzeby dodaj wody (do uzyskania właściwej konsystencji). Połącz składniki przy pomocy miksera.
  • Następnie dodaj startą dynię i jabłka. Wsyp otręby. Dodaj sok z cytryny do smaku. Wymieszaj.
  • Olej dodaj do ciasta, wymieszaj. Smaż na beztłuszczowej patelni na złoty kolor z obu stron. Patelnie możesz posmarować lekko olejem przy pomocy pędzelka silikonowego.
  • Placki już na talerzu możesz udekorować pokrojonymi w kostkę śliwkami.