Blog

Pomysł na drugie śniadanie- pasta z awokado!


Alicja | Styczeń 13, 2018 11:05 am | ,

Zastanawiasz się co zjeść na drugie śniadanie? Mam dla Ciebie propozycję. Jeśli uda Ci się kupić dojrzałe awokado to od razu możesz przygotować z niego pastę. Jeśli awokado będzie twarde, włóż je do papierowej torebki wraz z jabłkiem albo bananem. Owoc szybciej dojrzeje i po około dwóch dniach będzie gotowy do zjedzenia.

 

Awokado jest źródłem tzw. dobrych tłuszczy – kwasu oleinowego i kwasów tłuszczowych omega-3, które obniżają poziom złego cholesterolu.  Zawiera też dużo błonnika, witaminy E, potasu – ma go więcej niż np. banany. Awokado (o masie 140g) ma ok. 840 mg potasu, dla porównania średni banan (ważący 120g) zawiera 474 mg potasu.

 

Polecam awokado odmiany Hass o fioletowo-czarnej skórce. Ma wyczuwalną orzechową nutę i bardziej wyrazisty posmak.

Składniki na pastę (na 2 porcje)

 

Awokado odmiana hass – 1 szt.

Czosnek – 1 ząbek

Sok z cytryny – z ok. połowy wyciśniętej cytryny (w zależności od preferencji)

sól – szczypta

pieprz – szczypta

papryka chlli – mała szczypta

 

 

Sposób przygotowania

 

Z awokado usuń pestkę i wydrąż miąższ. Skrop od razu sokiem z cytryny. Czosnek przeciśnij przez wyciskarkę. Zmiksuj wszystkie składniki na gładką masę.

Pastę możesz zjeść z pełnoziarnistym pieczywem i pomidorkami koktajlowymi. Wartość kaloryczna połowy porcji pasty z dwiema kromkami pełnoziarnistego pieczywa i pomidorkami to ok. 288 kcal.