Blog

Sałatka z ciecierzycy i pomidorów


Alicja | Styczeń 23, 2018 7:30 pm | ,

Sałatka z ciecierzycy i pomidorów to pożywne danie, które możesz wziąć ze sobą do pracy i zjeść na drugie śniadanie. Warto rozejrzeć się za szczelnym pojemnikiem do żywności, żeby uniknąć ewentualnych zabrudzeń w torbie i stresu z tym związanego. Sałatkę możesz przygotować na dwa sposoby – „na szybko” albo w wersji nieco dłuższej. Od Ciebie zależy, którą wybierzesz 😉 Sałatka dostarczy Ci wartościowego białka, błonnika, kwasu foliowego, potasu i wiele innych korzystnie działających substancji odżywczych.

 

 

Składniki (na 2-3 porcje)

 

Ciecierzyca* konserwowa „ugotowana na parze” – 1 puszka (po odsączeniu ok. 265g)

Pomidory krojone w soku pomidorowym – pół kartonika/puszki  (ok. 200 g)

Pomidorki koktajlowe – 4 szt.

Natka pietruszki – pół pęczka

Liście kolendry – 1 garść

Sos piri-piri – kilka kropel (dopasuj do swojego smaku)

Pieprz czarny – szczypta

Oliwa z oliwek – 1 łyżka

 

* mogą być suche ziarna ciecierzycy (do ugotowania) – ok. 120g

 

 

Sposób przygotowania

 

Ciecierzycę przepłucz na sitku pod bieżącą wodą i wsyp do miski. Dodaj pokrojone pomidory, posiekaną natkę pietruszki i kolendrę. Możesz dolać trochę soku z pomidorów. Skrop oliwą z oliwek i sosem piri-piri. Dopraw pieprzem.

 

Jeśli masz więcej czasu możesz użyć suchych nasion ciecierzycy. Najpierw przepłucz je na sicie pod bieżącą wodą, a następnie zostaw w czystej wodzie na ok. 10 godz. W trakcie moczenia możesz jeszcze raz wymienić wodę.

 

Ciecierzycę gotuj w nowej wodzie, bez dodatku soli i bez przykrycia. Bardzo ważne jest, żeby gotować ją bez przykrycia, bo dzięki temu zmniejszy się ilość substancji anty odżywczych (m.in. fityniany, inhibitory trypsyny) i powodujących wzdęcia (oligosacharydy gazotwórcze – stachioza, rafinoza, werbaskoza). Gdy podczas gotowania na wodzie pojawi się piana najlepiej jak ją usuniesz. Ciecierzycę gotuj przez ok. 1 godz.