Blog

Sok z marchwi, jabłka i brukwi


Alicja | Grudzień 3, 2017 2:02 pm |

Jednym ze składników soku jest marchew, która zawiera wszystkie rodzaje karotenoidów (alfa i β -karoten, luteinę, zeaksantynę oraz nieznaczne ilości likopenu) – mają działanie antyoksydacyjne. Najwięcej ma β-karotenu, który wpływa na prawidłowe funkcjonowanie wzroku, wzmacnia odporność oraz chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Innym składnikiem soku jest brukiew należąca do kapustowatych. Ma mało kalorii i jest źródłem składników odżywczych – witaminy z grupy B, β -karoten, witaminę C, potas, foliany i magnez. Ponadto brukiew zawiera glukozynolany – substancje które mają działanie antynowotworowe.

Porcja soku z tak odżywczych warzyw doda Ci energii, uzupełni niedobory składników i wzmocni odporność.

 

Składniki (na ok 300 ml soku)

marchew 3 szt.

jabłko 2 szt.

brukiew 250g (grubszy plaster)

imbir świeży nieduży kawałek (do zaostrzenia smaku)

sok z cytryny ok. 3 łyżki

 

Sposób przygotowania

Marchew umyj, obierz, pokrój w plastry i opłucz w wodzie (żeby wypłukać azotany). β-karoten zawarty w marchewce nie wypłucze się więc nie musisz się martwić, że stracisz witaminy. Jabłka umyj i usuń gniazda nasienne. Brukiew umyj, obierz ze skóry i pokrój na kawałki. Imbir również obierz ze skórki.

Wszystkie składniki wyciśnij w wyciskarce (najlepiej wolnoobrotowej). Na samym końcu dodaj sok wyciśnięty z cytryny.