Okiem dietetyka

Zakwas z buraków

Alicja | Marzec 28, 2018 7:08 pm

Domowy zakwas z buraków czerwonych to świetny produkt, który ma dobroczynny wpływ na wiele aspektów zdrowia. W sklepach można już od jakiegoś czasu znaleźć gotowy, butelkowany, zakwas z buraków. Jednak 
Czytaj dalej...

Domowe rafaello bez cukru

Alicja | Marzec 6, 2018 11:53 am

Domowe rafaello to świetna przekąska gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego. Na całe szczęście, kulki nie zawierają cukru, ale mają dodatek ksylitolu czyli cukru brzozowego i inuliny. Substancje te
Czytaj dalej...

Kasza jaglana z goji, morwą i nerkowcami

Alicja | Luty 16, 2018 8:59 am

Jaglanka w wersji „egzotycznej” to propozycja na pożywne śniadanie. Szybka w przygotowaniu, sycąca i smaczna. Wystarczy ugotować kaszę jaglaną, dorzucić pokrojoną pomarańczę, trochę orzechów, suszonych owoców i co tam masz pod
Czytaj dalej...

Żurek na białej kiełbasie

Alicja | Luty 15, 2018 7:31 pm

Żurek to jedna z najpopularniejszych polskich zup. Sycący i odżywczy zarazem, pachnący czosnkiem i majerankiem. Przyrządzony na zakwasie z mąki żytniej razowej, z kawałkami białej kiełbasy drobiowej, ziemniakami i marchewką.
Czytaj dalej...

Sałatka z ciecierzycy i pomidorów

Alicja | Styczeń 23, 2018 7:30 pm

Sałatka z ciecierzycy i pomidorów to pożywne danie, które możesz wziąć ze sobą do pracy i zjeść na drugie śniadanie. Warto rozejrzeć się za szczelnym pojemnikiem do żywności, żeby uniknąć
Czytaj dalej...

Pieczony udziec z indyka z warzywami

Alicja | Styczeń 10, 2018 7:56 pm

Pieczony udziec z indyka z warzywami to danie pyszne, odżywcze i łatwe w przygotowaniu. Wystarczy iść na targ i zakupić surowce od sprawdzonych dostawców 😉 cha cha…śmiejesz się w głos
Czytaj dalej...

Mikrobiota jelitowa a funkcjonowanie organizmu

Alicja | Styczeń 5, 2018 11:03 pm

Mikrobiota jelitowa (mikrobiom) to przede wszystkim bakterie i grzyby żyjące w naszym przewodzie pokarmowym (aż 1000 gatunków bakterii). Najwięcej bakterii bytuje w jelicie grubym, nawet 10 do 12 potęgi w
Czytaj dalej...

Domowe chipsy z buraka

Alicja | Styczeń 3, 2018 2:51 pm

Pyszne chipsy z buraka przygotowane w domu to samo zdrowie. Dobre źródło żelaza, potasu i kwasu foliowego. Smakują zarówno dzieciom jak i dorosłym.
Czytaj dalej...

Domowe chipsy z jarmużu

Alicja | Styczeń 3, 2018 2:20 pm

Chipsy z jarmużu to zdrowa i smaczna przekąska na imprezy i nie tylko 😉 Warzywo to mimo, że jest skarbnicą witamin i składników mineralnych, w Polsce wciąż niedoceniane.
Czytaj dalej...

Cukrzyca a alkohol w noc sylwestrową

Alicja | Grudzień 29, 2017 11:26 pm

Zbliża się Sylwester- czas zabawy i świętowania, często z udziałem różnych trunków. Dzisiaj będzie o tych procentowych. Alkohole wysokoprocentowe oraz słodkie alkohole zaburzają poziom glukozy we krwi, co może być
Czytaj dalej...

Karp – co takiego ma w sobie?

Alicja | Grudzień 19, 2017 8:47 pm

Karpia zwykle jemy raz w roku – na Wigilię – a szkoda, bo ma korzystne wartości odżywcze. 100g świeżej ryby dostarcza ok. 110 kcal. Oczywiście, ilość kalorii zwiększy się gdy
Czytaj dalej...

Pieczone owoce z przyprawami korzennymi

Alicja | Grudzień 5, 2017 3:54 pm

Pieczone owoce z kawałkami orzechów przyprawione imbirem, cynamonem i goździkami. Całości dopełnia odrobina miodu, sok z cytryny oraz niewielki dodatek tłuszczu kokosowego. Deser podany na ciepło idealnie sprawdza się w
Czytaj dalej...

Dlaczego warto płukać marchew?

Alicja | Listopad 13, 2017 8:38 pm

Marchewka zawiera karotenoidy (m.in. β-Karoten) – naturalne antyutleniacze, które nadają jej pomarańczowy kolor. Są bardzo cenne, gdyż chronią nasze komórki przed powstawaniem wolnych rodników i zapobiegają starzeniu się organizmu.
Czytaj dalej...

Muffinki z bananami i otrębami

Alicja | Listopad 6, 2017 2:24 pm

Muffinki zaspokoją Twój głód i dostarczą ważnych składników odżywczych. Można je ze sobą wziąć do pracy/szkoły i mieć pyszne drugie śniadanie. Dodadzą energii i pobudzą mózg do działania 🙂  
Czytaj dalej...