Ciekawostki żywieniowe

Znajdziesz tu moje przemyślenia związane z żywieniem i żywnością dostępną na rynku. Moje spostrzeżenia w zakresie odżywiania w dużej mierze bazują na aktualnych badaniach naukowych i zaleceniach Towarzystw Naukowych.

Będę starała się omawiać zagadnienia, które budzą wiele wątpliwości i pytań wśród konsumentów.

Poruszać będę też tematy związane m.in. z etykietowaniem produktów spożywczych, dodatkami do żywności, substancjami antyodżywczymi w żywności, produktami typu „superfood” i wiele innych.

Jeśli chcecie Państwo, żebym o czymś szczególnym napisała piszcie na meila: poradnia@dieta-na-talerzu-pl a ja w miarę możliwości postaram się o tym napisać.

Mikrobiota jelitowa a funkcjonowanie organizmu

Alicja | Styczeń 5, 2018 11:03 pm

Mikrobiota jelitowa (mikrobiom) to przede wszystkim bakterie i grzyby żyjące w naszym przewodzie pokarmowym (aż 1000 gatunków bakterii). Najwięcej bakterii bytuje w jelicie grubym, nawet 10 do 12 potęgi w
Czytaj dalej...

Domowe chipsy z jarmużu

Alicja | Styczeń 3, 2018 2:20 pm

Chipsy z jarmużu to zdrowa i smaczna przekąska na imprezy i nie tylko 😉 Warzywo to mimo, że jest skarbnicą witamin i składników mineralnych, w Polsce wciąż niedoceniane.
Czytaj dalej...

Cukrzyca a alkohol w noc sylwestrową

Alicja | Grudzień 29, 2017 11:26 pm

Zbliża się Sylwester- czas zabawy i świętowania, często z udziałem różnych trunków. Dzisiaj będzie o tych procentowych. Alkohole wysokoprocentowe oraz słodkie alkohole zaburzają poziom glukozy we krwi, co może być
Czytaj dalej...

Karp – co takiego ma w sobie?

Alicja | Grudzień 19, 2017 8:47 pm

Karpia zwykle jemy raz w roku – na Wigilię – a szkoda, bo ma korzystne wartości odżywcze. 100g świeżej ryby dostarcza ok. 110 kcal. Oczywiście, ilość kalorii zwiększy się gdy
Czytaj dalej...

Dlaczego warto płukać marchew?

Alicja | Listopad 13, 2017 8:38 pm

Marchewka zawiera karotenoidy (m.in. β-Karoten) – naturalne antyutleniacze, które nadają jej pomarańczowy kolor. Są bardzo cenne, gdyż chronią nasze komórki przed powstawaniem wolnych rodników i zapobiegają starzeniu się organizmu.
Czytaj dalej...

Jak się odżywiać w cukrzycy typu 2?

Alicja | Sierpień 24, 2017 1:37 pm

Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, spowodowaną zaburzeniami metabolizmu węglowodanów, tłuszczów i białek. W chorobie tej obserwuje się niedostateczne wydzielanie insuliny i/lub oporność tkanek na insulinę, co objawia się wysokim stężeniem glukozy
Czytaj dalej...

Żywienie w chorobie Hashimoto

Alicja | Lipiec 16, 2017 2:18 pm

Choroba Hashimoto czyli autoimmunologiczne zapalenie tarczycy prowadzi do niedoczynności tarczycy spowodowanej uszkodzeniem gruczołu tarczowego. Następuję nadmierna produkcja przeciwciał przeciwko antygenom tarczycy i dochodzi do niszczenia komórek pęcherzykowych tarczycy. W przebiegu
Czytaj dalej...

Owoce jagodowe i ich zalety

admin | Czerwiec 28, 2017 11:36 pm

Obecnie mamy sezon na owoce jagodowe do których należą – maliny, porzeczki, truskawki, poziomki, agrest, jeżyny, borówki, jagody, winogrona. Owoce te są skarbnicą związków bioaktywnych korzystnie wpływających na nasz organizm.
Czytaj dalej...